donderdag 4 januari 2018

tja

Ergens ketsen de sterren van het nieuwe jaar tegen de binnenkant van mijn hersenpan.
Het vele geknetter van het afgelopen jaar zoekt een weg.
Maar wat dan, wie maakt wie ik ben, mijn omgeving, ik, mijn omgeving en ik of ik en mijn omgeving.
Ik heb dit jaar best wel wat dingen gedaan op ggz gebied, niet ik overigens maar dit jaar heb ik een vriendin ondersteund met haar ggz bezigheden.
Het was zeer prijsrijk, ze was spreker op een symposium, en won een zeer prestigieuze prijs.
Zijdelings kan ik meegenieten, ik hou van mensen die iets bereiken, dingen doen die prijswaardig zijn.
Zelf ben ik nooit een spotlight persoon geweest, sterker nog ik gaf mijn ontwerpen vaak aan andere mensen, omdat het ontwerp goed was maar ik niet de kracht had om de uitwerking te begeleiden.
Dingen denken en dingen doen, het zijn twee werelden voor mij.
De denker denkt en de doener doet.
Mijn ideeën zijn er maar uitwerken is niet mijn ding, zei ik mijn vriendin die de prijzen won.
Maar je hebt zulke goede ideeën!
Ja de wereld is van mij, en soms moet ook ik uit mijn comfort zone komen.
Wie weet dit jaar of en jaar.   

1 opmerking: