maandag 9 juli 2012

'Trending topic'




Tussen de bedrijven door gluur ik altijd even op internet, bedenk mij vaak dat de wereld is veranderd.
Vroeger was er de krant die elke avond in de bus viel en het 8 uur journaal wat ik trouw keek om alle ellende van de wereld bij te houden.
Dat is dus veranderd, ik volg het wereldleed via internet, sinds ik twitter heb is het leven nog makkelijker geworden ik volg NU.nl de VN de VK, het NRC, de PSY, het NOS en zelfs de KNRM en de kustwacht per moderne media, die laatste twee volgde ik vroeger op kanaal 16 als we op de boot waren. 
Zet het kreng aan met 6/7 bft en sensatie alom, alle ellende op het water is te volgen.
Het mooiste wat ik ooit hoorde was een man die Den Helder rescue, de oproep code voor noodgevallen, opriep en melde dat hij voor de haven met motor pech lag.
Welke haven? vraagt de dienstdoende dame van de kustwacht lichtelijk geïrriteerd.
De beste man bleek op de boontjes te zitten vlak voor Harlingen, grinnik.

Het nieuws vliegt je om de oren, als je echt alle 'nieuws feiten' wilt volgen die de twitterende mens bezighoudt dan kijk je links op je taken 'balkje' daar kan je de trending topics volgen.

Afgelopen maand heb ik die voetbalwedstrijden niet live hoeven volgen ik keek gewoon even links en wist precies hoe Nederland er voorstond, de 16.000.000 coaches die ons land rijk is maakte dat ik rustig andere dingen kon doen dan ruim anderhalf uur zinloos 'der untergang' van het rijk te volgen.
Trending topic, het is een sport voor sommige mensen m.n. publieksgericht of eerder de publieksgeile medemensen de # voor een onderwerp zorgt ervoor dat een ieder die mee wilt doen en deze # gebruikt zichtbaar wordt in het lijstje die misschien de top tien haalt.

Als één schaap over de dam is dan volgende 'de volgers', de 20 minuten fame die de gemiddelde # heeft is interessant, wij het onzichtbare volk mogen met z'n allen ons zegje doen, we doen mee we staan ook in het lijstje die de gemiddelde mens uit nieuwsgierigheid even volgt.
Hoe oppervlakkig wordt deze maatschappij.......
Of is het een teken van diepgang en betrokkenheid?

Als ik niet had getwitterd, of eerder in mijn geval twitter zou volgen, dan was ik nooit deze jongen tegen gekomen;

In eerste instantie dacht ik dat er weer een Jackson het loodje had gelegd omdat het op nummer één stond in het lijstje der trending topics niks van dat, dit is een jongen van twintig die zichzelf vannacht voor de trein heeft gegooid en gisteren nota bene op facebook zijn afscheidsbrief schreef.

Heel twitterent Nederland leeft mee, wie was die vogel eigenlijk?
Ik krijg persoonlijk een zure oprisping als ik dit lees en een psychiater die ik volg ondertussen zie oreren over de zin en onzin van medicijnen voor ADHD.
Ga met z'n allen eens echt mensen helpen dan was deze jongen misschien niet die stukjes vlees die de politie van het spoor heeft moeten rapen dan had hij nog mooie dingen kunnen doen als hij en zijn omgeving wisten dat hij aan een ziekte leed die overgaat , als dan, dan, dan,..............
godverdomme ik haat het als mooie talentvolle mensen, mensen die meer hadden kunnen betekenen voor deze wereld vroegtijdig er voor kiezen deze wereld te verlaten het is zo zonde dat hij slechts die 20 minuten fame postuum zal kennen niet dat hij het nog meemaakt of zo.
Kut.........................

Trending topics, ik had liever gezien dat zijn tending topic was dat hij nog leefde, maar ik vreest dat dat nooit de top tien zou hebben gehaald.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten