dinsdag 17 juli 2012

Zomerreces



Zo het is tijd om even rust te nemen het is zomer, al lijkt het er niet op hier in Nederland.
Eind van de week gooien wij onze boot los en varen welk weer dan ook tegemoet.
Eerlijk gezegd kan het mij niet schelen of we drie weken zon hebben of wolken en regen als het maar binnen het redelijke en billijke blijft, zo ben ik dan wel.

De zomer het is een tijd om uit te rusten, te genieten van de zon en lekker luieren.
Ik moet zeggen dat luieren in de zon dat is niet mijn ding.
In het verleden ben ik wel eens op zo'n zonvakantie geweest.
Elke dag het zelfde.
Met een vriendin zaten ik jaren gelden twee weken in dat inmiddels failliete land en deden niets anders dan elke dag het zelfde ritueel.
Opstaan, ontbijten, naar het stand, lunchen, naar het strand, naar het appartement, douchen en borrelen, ergens eten, in de bar een drankje doen, dansen, naar bed enz. enz.

Het is niet mijn ding, bakken in de zon dat hoef ik niet ik heb al een tint, ik ben meer van de actieve vakanties.
Zo ben ik een keer met een andere vriendin door Italië getrokken, met een rugzak, langs al het moois wat dit land te bieden heeft, geweldig ik denk er met plezier aan terug.
Ik ben meer van de activa niet van de passiva.

Vakantie het is niet verstandig om te vertellen dat je niet thuis bent wie weet welk geboefte meeleest op mijn blog en de kans schoon ziet om mijn huis leeg te halen.

Laat ik ze maar even uit de droom helpen voor het geval ze mijn adres kunnen achterhalen.
Alles van waarde ligt niet thuis dat gaat mee op vakantie ons drijvend vermogen zal ik maar zeggen.
Verder hebben wij nog het 'lor' van mijn man in een beveiligd pand staan, en geboefte steel het maar, graag, en vouw het en passant dan even om de eerste de beste boom die je tegen komt, dan ben ik van het kreng af en de verzekerde waarde van de bolide maakt mij blij kan ik u zeggen.

Mocht u mijn pand willen betreden doe u best het is voorzien van alle moderne beveiligingsmethoden, niet dat er echt veel te halen valt overigens, ik heb ook gewoon dingen van de Ikea en die TV die is gewoon van Samsung, de computer een Hptje, de Ipad ligt aan boord en onze kluis zal u ook niet vinden die is gewoon ondergebracht bij de bank.

In ieder geval, Gaab gaat met zomerreces, ze heeft weer eens een waanzinnig zeil plan klaar.
Niet dat het waarschijnlijk is dat ze het gaat halen maar hé durf te dromen.
Wie weet komt het voor elkaar en ga wij genieten van dat mooie oostenwindje wat ons naar zuid Engeland gaat brengen.
Nee hoor het wordt w.s gewoon weer eens Zeeland omdat wij van ons kind houden, en weten dat dat een feestje voor haar is.

Blijf dromen, misschien maak je er een paar waar, niet nu maar misschien over een paar jaar.
Fijne vakantie waar je ook heen gaat of niet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten