vrijdag 16 mei 2014

Het verlies



Nee ik ga hier zeker niet depressief van worden.
Ik ben een weiger bipolair.
Fuck die life events die mij van het padje moeten helpen.
Hoe dat voelt, je baan verliezen?

Ja gewoon kut, maar nee de wereld vergaat niet en ik heb je schilderijen tijdig uit de showroom kunnen halen zodat die niet mee gaan in de boedel van onze failliete toko.....

Ja nu kunnen we weer afspreken gezellig!
Koffie bij de V&D en wandelen in het Amsterdamse bos, ja elke week weer zo als vroeger, weet je nog?
Die tijd dat we beide afgekeurd werden voor werk, ja.
Ja het was inderdaad een mooie tijd, we hebben veel aan elkaar gehad, weet je nog hoe mooi de bloesem tuin was?
Ja die hebben we dit jaar gemist en de afgelopen drie en een half jaar....

Ja door mijn werk had ik geen tijd meer om wekelijks af te spreken, en jij bent het laatste jaar ook goed bezig met je schilderijen en het kunstenaars collectief waar je je bij hebt aangesloten......

Ja, je man en ik lachen wel eens om je clubje hebben er wel wat nick names voor verzonnen omdat de kunstenares in kwestie een psychiatrisch achtergrond hebben, sorry het is geheel onterecht natuurlijk, het is algemeen bekend dat veel creatieve mensen last hebben van een stoornis daarom kunnen ze ook out of the box denken.

Ja dat is ook waarschijnlijk de rede dat ik zo verdomt leuk keukens kan ontwerpen, maar ja wie wil mij nou, ik was zo verdomde blij dat ik voor mijn oud collega dit werk kon doen en dat hij mij waardeerde om hetgeen ik goed in ben, dat is het out of the box denken en een creatieve oplossing kan vinden voor de klant, daar verkochten wij op.

Waarom wij failliet zijn?
Tja omdat wij niet kunnen opboksen tegen de groot grutters, wij zijn een klein bedrijf en leggen het inkoop technisch af tegen tegen grote jongens als de Mandemakers groep, wij verkopen op ontwerp kennis en kunde, daar hangt een iets hogere prijs aan.

En wij zijn te netjes geweest, gaven de klant gewoon de offerte mee met prijzen en tekening, en ja dat kan niet meer in deze tijd, mensen nemen jou offerte mee en gaan shoppen voor de laagste prijs, wij kregen ook vaak aanvragen op deze manier, via internet wat een keuken kost.
Daarnaast heeft mijn baas vier jaar geleden moeten investeren in een nieuwe showroom net voordat de economie helemaal in elkaar stortte, dus.

Nee, je hoeft je geen zorgen te maken, ik red het wel, nee, het gaat mij niet ontregelen ik heb daar geen tijd voor en geen zin in.
Nee dat overkomt mij niet, fuck die aandoening, ik ga gewoon door, ja gewoon.
Wat?
Nee natuurlijk kan ik omgaan met de stress van het verlies van mijn baan , het is kut maar het gaat wel, echt.
Ja ik sla je schilderijen wel op vind ze fantastisch....
Ik ook van jou, we bellen, o nee we kunnen weer afspreken, koffie bij de V&D? Of wandelen in het Amsterdamse bos.
Nee ik weet het ook even niet, we zien wel ik moet weer wennen aan het feit dat ik de structuur wat mijn werk mij bood weg is gevallen.....

Ja ik ben er best verdrietig om, nee ik weet niet of ik ooit nog zo'n mooie baan terug krijg.
Spreek je.....




2 opmerkingen:

  1. Ik hou van je gaab !! Wij kunnen de wereld aan !! Kus maar er komen nieuwe kansen Let maar op !! En effe genieten nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaab, spijtig om te horen en zeker ook voor je baas! Een bekend filosoof zei ooit: "Elk nadeel hep ze voordeel" en ik hoop dat je dat voordeel snel zult ontdekken en daarmee aan de slag kunt!
    Groet,
    Leo

    BeantwoordenVerwijderen