donderdag 4 september 2014

Taboeeeeee



Was het niet mijn nieuwsgierigheid die wel eens wilde weten in hoeverre het taboe rond een psychische ziekte in deze eeuw nog actueel is?
Ja.
Had ik de stomme hoop dat onder mijn vrienden en kennissenkring dit minder het geval zou zijn omdat ze mij naar mijn weten toch als redelijk normaal mens beschouwen, maar ook weten hoe gevaarlijk een psychische aandoening kan zijn?
Ja
Was het dom van mij om te denken dat mensen zich willen inzetten voor een goed doel wat meer slachtoffers eist dan er mensen op de wereld zijn die aan de ziekte ALS lijden?

Ja dat was heel dom van mij of naïef, ik kan niet kiezen tussen die twee.

Soms denk ik wel eens door open te zijn over mijn aandoening dat er meer begrip komt voor mensen als ik, en natuurlijk is het zo dat mensen geïnteresseerd zijn in hoe het nu met mij gaat, omdat ze mij kennen, en ik voor hen een bekende ben met een psychische aandoening.

Maar naar het blijkt is het zo dat het medeleven niet verder gaat dan voor de persoon in de directe omgeving, openlijk steun betuigen of een goed doel ondersteunen wat veel meer slachtoffers maakt dan ALS dat gaat mensen te ver.
Helaas.

Eigenlijk is het simpel, ik daag een ieder uit voor de pole challange, en aangezien bijna niemand durft te reageren ga ik er vanuit dat u allen stort op de rekening van;

113 online

NL 40 RABO 0136 0505 65

Bedankt.




2 opmerkingen:

  1. ... dus ik ben 'bijna niemand'... mooi is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mensen tegen ALS doen niet mee vanwege de ziekte maar vanwege de emmer ijswater waardoor ze zo ontzéttend leuk de aandacht op zichzelf kunnen vestigen (5 seconden roem).

    Misschien kun je dezelfde soort aandacht voor bipolariteit trekken door mensen bungee te laten jumpen op de Dam om aandacht en fondsen te verkrijgen voor bipolariteit. Bungee jumpen doet een beetje aan zelfmoord denken.

    Hartelijke groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen