donderdag 18 oktober 2012

Dikke pil




Heb jij de ontdekking van de hemel van de Harry Mulisch gelezen dát boek is goed verfilmt!, zeg ik tegen de baas als we onder het genot van een kopje koffie eerst hebben besproken over hoe minder goed het met mij gaat en wat mijn werkzaamheden van de komende tijd worden op een iets lager pitje.
Hij heeft na zijn scheiding het boek mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson gelezen, gewoon omdat de titel hem aanstond.
Zij verliet mijn baas in de zin van vreemd gaan, dus dat is het begrijpelijk dat je even geen liefde voor het andere geslacht hebt als je op de verkeerde manier genaaid wordt zoals in zijn geval.
Dan heb je tijd over om een paar dikke pillen te lezen en, en passant, de verfilming ook nog te kijken, dat verzacht de pijn of eerder dan hoef je even niet aan de situatie te denken.

Jáááá, manlief heeft de boeken ook gelezen zeg ik, vreemd genoeg kreeg hij ze van zijn moeder!, need I say more!
We liggen in een deuk, het gesprek over werkzaamheden op 'therapeutische basis' zoals de psychiater mij voorstelde heeft een wending genomen toen we over de medicijnen die ik slik spraken en wij het woord pil in een andere vorm hebben gegoten, als in de dikke pillen die we hebben gelezen.

Medicijnen om mijn mind fuckers tegen te gaan noemde ik ze in het gesprek wat ik met hem had voordat we op de dikke boeken als in een pil die je leest uitkwamen.
Lange tijd heb ik deze pillen de schuld gegeven van mijn mind fuckers, ik was normaal totdat ik deze medicijnen ging slikken toe ging het echt mis.
Gevoelsmatig hebben deze jongens mijn leven niet verbetert maar eerder nog erger gemaakt.
Ik werd een zombie, waar steeds meer van deze troep in werd gestopt in de hoop dat het beter ging, maar beter werd het niet, erger dat wel voor mijn gevoel dan.

Heb je de pil geslikt?, vraag de psychiater die moet beoordelen of zijn collega terecht een RM voor mij aanvraagt bijna vier jaar geleden.
Ja, vroeger wel in de periode tussen het bewust stoppen omdat ik kinderen wilde krijgen en de dag dat het met mijn toenmalige vriendje een keer fout ging met een condoom en ik de morning-afterpil moest halen bij de dienstdoende huisarts op zondag ochtend om vervolgens eind van de middag aan de bar van de hockeyclub een biertje met hem te drinken en hij mij vraagt of ik niet misselijk ben van de M. pil zoals hij het middel discreet noemt.
Dus het zou geen probleem moeten zijn medicijnen slikken, zegt de beoordelende psychiater.
Als een middel werkt niet, zegt ik bits terug.
Goed die RM aanvraag werd door hem als noodzakelijk gezien.
Mevrouw heeft geen vertrouwen in de medicijnen, ik acht het mogelijk dat ze niet trouw haar medicijnen zal blijven slikken lees ik later terug.

En gelijk kreeg hij, trouw aan de Pil dat was ik wel omdat ik wist dat het medicijn mij voor vroegtijdige zwangerschap met de verkeerde man behoede.
Maar trouw aan psychofarmaca?nee dat ben ik niet.

Enkele jaren slikte ik zeven dikke jongens per dag.
Elke avond weer stond ik ze kokhalzende weg te werken boven mij wastafel.
En gaan jullie het voor mij doen?, vroeg ik ze wel eens, of eigenlijk elke avond.
Nee, wij ondersteunen meer niet!, hoorde ik ze steeds vaker tegen mij zeggen.
De roep om het anders te doen werd steeds groter in mij.
Ik ging mij verdiepen in wat de ervaring van andere was op internet fora die deze medicijnen slikken en ik heb dikke pillen als het hand boek bipolaire stoornis gelezen.

Onderhoud medicatie, nergens kon ik het bewijs vinden dat het je beschermt tegen een nieuwe episode sterker nog ik las veel verhalen van mensen die blij zijn met hun pillen maar o jéé ze hebben toch weer een depressie, hypo/ of manie.

Is het zo dat die pillen het voor je gaan doen of is het mogelijk om als je weet waar je gevoelig voor bent het bij te sturen met medicijnen indien nog.
Die combinatie heb ik de af gelopen drie jaar onderzocht, ik kan u vertellen het is geen feestje maar hé somebody has got to do the dirty job.

Conclusie;
Lees vooral dikke pillen over de aandoening en leer naar jezelf te kijken, wanneer is het nodig om een pil te slikken dat weet je pas als je een paar dikke pillen over de aandoening heb gelezen en de bittere pil van je eigen niet functioneren hebt geslikt, voor jezelf dan.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten