maandag 12 november 2012

Basic





Daar moeten we echt meer op oefenen, zegt een teamgenoot, wat zonde dat we daar niet meer uit hebben gehaald en er niet uit hebben gescoord!
We zitten in de dug-out de wedstrijd is afgelopen het verlies is duidelijk.
Waar moeten we op oefenen?, vraagt een laatkomer die nog een extra rondje uitliep.
De tip-in!, Gaab heeft wel drie keer een super schot de cirkel in geslagen en niemand was in staat de bal even de tip-in-het-goal te geven wat het alleen maar nodig had!

Ik had ze niet geteld net zo goed als ik de overige goede passen naar mijn team genoten niet tel. Voor mij is het recht in de stick aanspelen van een bal gewoon ik sla zuiver dat is mijn kracht vroeger al en blijkbaar ben ik het niet verleerd.
Voor mij is dit basic hockey spelen.

Basic is een raar woord en niet Nederlands, maar wel een term die ik graag gebruik, het is het putten uit je basis je begin situatie het geen je goed kan voor je zelf, je handelingen zijn vertrouwt ze komen uit je bron.

Als je de weg kwijt raakt en daar ben ik een paar keer erg goed in geweest dan vergeet je soms dat je een basic hebt, je poten zijn niet meer die steun voor die stoel ze zijn er gevoelsmatig onderuit gezaagd.
Je verliest niet geheel ten onterechte het vertrouwen in je eigen ik, in je eigen basis.

Waar blijf je waar ga je heen, die gedachte wordt troebel als je meerdere episodes meemaakt, wie en waarop kan ik nog vertrouwen als ik niet meer voor mijzelf mijn basic instinct terug kan vinden.
Dan begint de zoektocht die vele met de zelfde aandoening hebben afgelegd.
Wat gaat er voor je werken hoe accepteer je dat je anders moet leren functioneren.
Mijn basic was jaren weg, men probeerde met veel medicijnen mijn basis te rehabiliteren met weinig succes.

Ik was ver ver weg van de kleine dingen die goed voor mij zijn ik was het niet eens met de manier waarop men mijn basis opnieuw wilde inrichten om dat ik volgens hun een ernstige aandoening heb.

Stop maar, beste goed bedoelde maar voor mij niet werkende GGZ, ik ga het anders doen dacht ik drie jaar geleden, ik ga terug naar my basic.
Waar wordt jij gelukkig van Gaab, waar voel jij je goed bij.
Ik ben deze basic vragen aan mijzelf gaan stellen.
Ook toen mijn hersenen hele andere dingen wilde dan mijn basic mij ingaven bleef deze gedachte in mijn achterhoofd.

Mind setters welke zijn er voor mij?
Het was in het begin vooral mijn hersenen terug zetten in de wereld die ik ooit eens kende de wereld die weliswaar door de GGZ als niet normaal wordt gezien maar die gewoon een wereld voor mij is waarin ik altijd in heb kunnen functioneren.
Hoe vreemd ben je dan?

Werken en sporten mega belangrijk voor mij ik heb die harde pass geven die niet doelloos in de diepte verdwijnt maar bedoelt is om in de stick van mijn medespeler terecht te komen, en mijn medespeler zijn ik en mijn omgeving in dit geval.

Het is richten en focussen op wat goed voor je is al is het spelen met een blessure dat weet ik ook wel.
Het is voor mij mijn basic die ik weer gevonden heb de dingen die ik graag doe en waar ik mij goed bij voel.
En ik kan u zeggen ik voel me steeds meer mijzelf basic gezien dan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten