zondag 18 november 2012

Maatwerk







Daar had iemand moeten staan!

Ik sla de bal keihard langs de lijn de achterlijn over, in mijn frustratie en om iets duidelijk te maken verspeel ik met voor mijn gevoel met goede bedoeling de mogelijkheid om effectief opbouwend bezig te kunnen zijn.
Ja en als jij beter had verdedigd dan stonden we nu niet achter!, is de reactie van mijn teamgenoot op mijn bal in het niks.
Wat! Ik neem aan dat je als je goed over je woorden nadenkt dat je ze even terug neemt, alsof ik in mijn eentje er voor kan zorgen dat we niet verliezen dit is en teamsport dame!

Gaab, mijn reactie was een gevolg op het feit dat je tot drie keer toe een kut opmerking maakte als je een bal sloeg op een voor jou logische plek waar ik niet stond.
Je was als ik eerlijk ben niet te harde afgelopen wedstrijd, vandaar mijn kut opmerking ik was je even zat.
Ik bel haar om mede te delen dat ik niet kan komen trainen omdat manlief een beurs heeft en laat thuis is maar ook om de irritatie die duidelijk wederzijds aanwezig was de afgelopen wedstrijd te bespreken, ik heb een hekel aan onuitgesproken irritaties die een eigen leven kunnen gaan leiden, er over praten kan wederzijds inzicht geven.
Dit was de wedstrijd van vorige week ik was net gestopt met medicijnen, vond het goed genoeg gaan om af te bouwen, maar vergat even welke input het medicijn vrije leven op mij heeft, de nuance of demping die de pillen geven is vrij snel weg dat werd mij weer eens duidelijk.

Het was een zwaar weekje de afgelopen week ik had een afspraak met mevrouw de psychiater, het onderwerp staat mij ergens niet aan al weet ik dat ik er goed aan doe om voor mij en mijn omgeving duidelijke afspraken vast te leggen in een zelfbindingsverklaring.

Ik presteer het om drie keer fout te rijden op weg naar de afspraak die ik aan het einde van mijn werkdag met haar gemaakt heb.
Zie je wel Gaab je onderbewuste wil eigenlijk niet daarom rijdt je deze jou toch wel bekende weg tot drie keer fout.
Ondanks dat ik drie keer moet keren kom ik een kwartier te vroeg op de poli, waar je tegenwoordig keurig bij de hoofd balie moet melden wat je komt doen.
Wat een onzin normaal liep ik door naar wachtkamer 2 en wachten tot ze kwam al moet ik zeggen het heeft een voordeel de psych staat al te wachten als ik door het labyrint van gangen de wachtkamer bereik, blijkbaar had ze geen afspraak voor die met mij.

Ja jij bent altijd op tijd, zegt ze na de groet.
Ik ben altijd te vroeg, zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben, ik heb een hekel aan te laat komen en aangezien ik van mijn werk kom moest ik rekening houden met drukte op de ring die heel erg meeviel, vandaar.

Ze heeft blijkbaar besloten om het extra kwartiertje niet te gebruiken om eerder klaar te zijn met hetgeen de basis van onze afspraak is, de verklaring.
Ze neemt de tijd voor een praatje pot, tenniste zo voelt het.
We hebben het uitgebreid over mijn werk wat ik doe en hoe ik ooit in de keuken branche terecht ben gekomen.
Jij levert maatwerk zegt ze op een gegeven moment als conclusie, je verwacht dat mensen jou ook maatwerk leveren.

Is dat vreemd?, ik neem aan dat je doelt op deze aandoening.
Deze ziekte is heel individueel en zeer divers daar kan je geen standaard protocol op loslaten, dat jullie niet anders kunnen door het kostenplaatje dat is jammer, ik denk dat mensen veel beter geholpen zouden zijn als er meer aandacht was voor hun persoonlijke ziekte beleving en individuele ziekte verschijnselen.

Maatwerk ze heeft gelijk ik ben gewent om mensen te voorzien van een uniek ontwerp voor hun keuken, een vertaling van hun wens die past in hun ruimte.
Mijn manier van werken levert mijn klant veel op maar ook als ik kijk naar wat ik verwacht van de GGZ, dan heeft mijn manier van maatwerk verwachten mij veel opgeleverd.
Inmiddels heb ik drie jaar deze mevrouw de psychiater, ze heeft mij de ruimte gegeven om na te denken over wat ik van de niet gewenste maar helaas noodzakelijke zorg die zij bieden kan gebruiken.

Gaab, wat was jij lekker bezig vandaag zeg!, mooie strakke ballen precies in de stick!
Mijn teamgenotes en ik hebben een lekker balletje in het laag hangende zonnetje gespeeld al hebben wij weer niet gewonnen het was een goede wedstrijd.
Een week later een week na het stoppen met medicijnen wanneer er weer meer nuance terugkomt bij mij, maar ook dankzij een goed gesprek met de psych over maatwerk, besef ik dat ik ook op het veld maatwerk moet leveren.
De bal iets langer vasthouden goed kijken waar mijn teamgenotes staan, niet verwachten dat ze daar staan waar ik wil dat ze staan, maar hun aanspelen in hun stick op hun gewenste plek om te ontvangen dat is
maatwerk...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten