zaterdag 4 januari 2014

Goede voornemens



Vindt u het ook niet weergaloos irritant, die mensen met hun goede voornemens die het binnen drie maanden niet meer waar maken.
Vele sportscholen leven ervan al die nieuwe aanmeldingen per 1 Januari de sportschool puilt uit met mensen die zich hebben voorgenomen toch echt die overtollige kilo's kwijt te raken, maar het is een voornemen niet een diep gewortelde wens.

Als ik op de weegschaal sta dan heb ik het zelfde voornemen al menig een, de wijzer wijst naar een gewicht die niet binnen mijn wenselijkheid valt.
Dat ik er wat aan moet doen valt buiten het feit dat het reeds 1 januari is geweest, en dat geldt voor een ieder.
Waarom die gedrevenheid per de eerste kalenderdag van het jaar?
Omdat wij een cyclisch denk patroon hebben, en daar kan ik veel over vertellen om dat ik een cyclische ziekte heb, maar dan zonder regelmaat, als geen ander ken ik het terugkerende fenomeen niet eens per jaar maar eens in de zoveel tijd, dan steekt de manie op.

Als een clusterbom verspreide de laatste manie zich door mijn denken, het is moeilijk uit te leggen maar u moet het zich zo voorstellen het is winter en de winter is saai en donker dan verwacht je niet dat de zon ineens in een prisma van kleuren gaat schijnen, als ik christelijk zou zijn dan waande ik mij de reïncarnatie van een god die in mijn ogen niet bestaat.
Zo mooi, ik moet zeggen deze gemoedstoestand heeft een paar briljante keuken ontwerpen opgeleverd, dus mocht u een nieuwe keuken nodig hebben op dit moment ik teken ze voor u.
Het leven is fantastisch als je je zo voelt het is een vorm van drugs waar je niks voor hoeft te spuiten, snuiven of slikken.
Het leven is een grote dans of orgie net hoe je het wilt invullen, je zweeft op een tapijt die nooit stoffig zal worden, ik ken het gevoel als geen ander, de manie is heerlijk totdat het zich tegen je keert.
Dan komen de demonen die ik niet ken omdat ik niet christelijk ben maar het onthaard zich in een ongekende boosheid omdat de wereld jou niet begrijpt jij ben een persoon die het hemelse leven heeft gezien en de mensen die vast zitten aan deze aardkloot en met hun voeten in de klei verankerd zitten begrijpen je niet, je ben een Pegasus die de waan heeft naar de zon te kunnen vliegen maar onverminderd op de aarde stort omdat de vleugels van was waren, die arrogantie.

De state of minde die ik nu beschrijf heb ik inmiddels bijna 6 jaar geleden achter mij gelaten, het bizarre denken wat bij een manie hoort, ik ben het dit keer voor geweest, omdat ik het niet meer wil, stiekem geniet ik van mijn hypo manie die nog steeds voort duurt daar ben ik eerlijk in maar hoe ik de af gelopen vier jaar heb geleefd dat hou ik niet nog vier jaar vol dan kan ik eerlijk zeggen, breng mij maar naar een graf dan heb ik even rust.

Mijn goede voornemens ik heb ze al opgemaakt voordat het nieuwe jaar begint, of ik het ga volhouden dat weet ik niet maar ik verlang wel naar rust in mijn hoofd daarom schrijf ik het op, als een reminder voor het geval de kut pillen weer gaan tegenwerken.

Happy new year volgers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten